DZIEŃ 1- PROJEKT EDUKACYJNY „Moc Relacji w Edukacji – 680 Urodziny Bydgoszczy”
Nasza szkoła została powołana do pracy w projekcie „Moc Relacji w Edukacji – łączymy, aby zmieniać!”. Do projektu wytypowało nas Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. Z posiadanych informacji wynika, że każde województwo w Polsce wskazało cztery szkoły. Zatem możemy czuć się wyróżnieni.
Zespół zarządzający projektem pracuje przy IBE (Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy), oczywiście pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Celem projektu jest:
- przetestowanie i dopracowanie zadań reformy w realnych warunkach szkolnych,
- wypracowanie strategii wdrażania zmian w skali województwa,
- zbudowanie sieci współpracy opartej na relacjach, zaufaniu i wymianie wiedzy,
- przygotowanie materiałów i rekomendacji dla dalszych działań systemowych.
W związku z powyższym, klasa 5c została wytypowana do udziału w stworzonym przez nas projekcie „Moc Relacji w Edukacji – 680 Urodziny Bydgoszczy - odkrywamy nasze miasto w obiektywie STEAM". Od 20 do 26 listopada uczniowie będą uczestniczyli w zajęciach związanych z historią naszego miasta, ciekawymi miejscami w Bydgoszczy, znanymi obywatelami itp. Wszystkie zajęcia są zaplanowane tak, aby łączyć podstawę programową z tym tematem.
Za nami pierwszy dzień.
Dzisiaj na języku polskim uczniowie zostali „honorowymi obywatelami” Bydgoszczy, otrzymali klucze do bram miasta. Zostały im zaprezentowane cele projektu. Spróbowali ocenić własne emocje związane z uczestnictwem w nim – zaznaczyli je na skali termometru. Później przyszła pora na matematyczno-językowe zagadki. Każda grupa otrzymała zaszyfrowaną nazwę znanego miejsca związanego z naszym miastem. Po odkryciu rozwiązania hasła, przyszła pora na stworzenie krótkiego opisu danego zabytku/miejsca. Uczniowie doskonalili umiejętność notowania, streszczania i selekcjonowania informacji. Podsumowaniem było stworzenie pięknego plakatu.
Na zajęciach z plastyki w klasie 5c projektowaliśmy i tworzyliśmy spersonalizowane eko torby z motywem Bydgoszczy, wykorzystując techniki zdobienia tkanin oraz inspirując się charakterystycznymi miejscami i symbolami naszego miasta. Uczniowie podczas zajęć rozwijali kreatywne myślenie, uczyli się wspólnego planowania pracy, jednocześnie pogłębiając więź z lokalną społecznością. Efektem ich pracy były piękne torby, które (po wyschnięciu farby) zabiorą do domów.