DZIEŃ 2 - PROJEKT EDUKACYJNY „Moc Relacji w Edukacji – 680 Urodziny Bydgoszczy”

Opublikowano: 2025-11-23 21:01, Numer artykułu: 105777

W piątek uczniowie klasy 5c zmierzyli się z następującymi zadaniami:

 

Na pierwszej lekcji języka angielskiego tworzyliśmy słowniczek obrazkowy. W słowniku znalazły się wyrażenia związane z przestrzenią miejską np. Granaries, fountain, water tower, river, street, stadium, church.

Na  drugiej lekcji zajęliśmy się tworzeniem krótkich opisów naszych ulubionych miejsc w Bydgoszczy. Wszystkie opisy były w języku angielskim. Ulubione miejsca to np. Rother's Mills, Youth Club nr 2, Deluge fountain, Old Market. Opisy są podstawą do wykonania małej makiety miasta, na której będziemy ćwiczyć wskazywanie kierunku i przyimki kierunku. Ale to dopiero na następnej lekcji we wtorek.

Na informatyce realizowaliśmy projekt „Photonowe Misje Bydgoskie”. Są to 90-minutowe zajęcia STEAM dla klas 5, podczas których uczniowie odkrywają historię i wyjątkowe miejsca Bydgoszczy, pracując na macie z planem miasta i robotami Photon. W czteroosobowych zespołach tworzyliśmy własne mini-makiety, programowaliśmy roboty, nagrywaliśmy ujęcia kamerą i przygotowywaliśmy krótkie narracje o mieście. Każdy uczeń pełnił  inną rolę – programisty, konstruktora, narratora lub operatora – dzięki czemu aktywnie współtworzyliśmy finałowy film. Projekt łączy nowoczesne technologie z lokalnym dziedzictwem i promuje Bydgoszcz w kreatywny, angażujący sposób.

Na muzyce analizowaliśmy tekstu piosenki o Bydgoszczy, wyszukiwaliśmy informacje na temat instytucji kultury muzycznej w naszym mieście. Wspólnie śpiewaliśmy w grupie i z podziałem na role. Na koniec zajęć nagrywaliśmy piosenkę, którą napisała specjalnie dla nas pani Beata Dondalska.

W czasie języka polskiego sala 21B zamieniła się w bydgoską herbaciarnię. Wykonywaliśmy zadania ortograficzne utrwalające pisownię ż/rz, ch/h i ó/u. Wszystkie zadania były związane z turystycznymi atrakcjami naszego  miasta.

 Czas umilało nam picie herbaty z cytryną oraz jedzenie wypieków przygotowanych przez nas w domu. Wspólnie stwierdziliśmy, że chcemy częściej przeżywać takie lekcje.

Na zajęciach edukacji zdrowotnej uczniowie poznali potrawy regionalne, przeanalizowali ich wartości odżywcze i kaloryczne. Powstały plakaty i piękne pierniki udekorowane barwami miasta Bydgoszczy.