DZIEŃ 3 - PROJEKT EDUKACYJNY „Moc Relacji w Edukacji – 680 Urodziny Bydgoszczy”
Trzeciego dnia projektu klasa 5c pracowała na zajęciach w szkole, angażując się w przeróżne aktywności:
Dziś na matematyce realizowaliśmy projekt „Bydgoszcz – miasto w liczbach”. Poznawaliśmy nasze miasto od strony danych liczbowych. Skupiliśmy się na zaznaczeniu na osi liczbowej obecnego roku oraz innych ważnych dat, takich jak: pierwszy ślad osadnictwa, pierwsza wzmianka o istnieniu grodu oraz nadanie praw miejskich. Wszystkie informacje odczytaliśmy z oficjalnych źródeł dotyczących Bydgoszczy.
Nie zabrakło również danych dotyczących powierzchni miasta i liczby ludności. Przeanalizowaliśmy statystyki dotyczące bezrobocia i obliczaliśmy interesujące nas wartości. Odpowiedzieliśmy także na pytanie, w którym sektorze gospodarki w Bydgoszczy jest największe zatrudnienie.
Zajęliśmy się również budżetem Miasta – sami układaliśmy pytania na podstawie informacji zawartych w tabelach. Prowadziliśmy dyskusję o dochodach i wydatkach Bydgoszczy, a także obserwowaliśmy, jak zmieniały się one w latach 2020–2024.
W ostatniej części projektu obliczyliśmy długość odcinka rzeki Wisły przepływającej przez Bydgoszcz. Do tego zadania wykorzystaliśmy sznurek oraz dużą mapę miast.
Na języku polskim zastanawialiśmy się, czego można życzyć Bydgoszczy z okazji jej zbliżających się urodzin. Grupy tworzyły przykłady życzeń podzielone na kategorie (np. edukacja, ludzie, zabytki, komunikacja). Zbieraliśmy wszystkie dobre pomysły, które pomogły nam przy tworzeniu własnej kartki z życzeniami. Na zakończenie zajęć dokonaliśmy ich oceny – przez napisanie smsa do kolegi lub koleżanki.
Na historii poznaliśmy opowieść o lokacji naszego miasta oraz ciekawostki z dziejów Bydgoszczy. Tworzyliśmy także pracę „Bydgoszcz w pudełku” – w kartoniku musiały znaleźć się przedmioty, które kojarzą się nam z historycznymi momentami związanymi z miastem.